Ktorá metóda potlače odevov je pre vás ideálna?

Hľadáte pre svoj plánovaný projekt výber vhodnej techniky potlače textilu? Náklady na financovanie vášho rozhodnutia a zvolenej metódy nie sú jediné kritérium. Treba brať do úvahy aj konečný výsledok v podobe dizajnu. Kvalitu celkového spracovania, textúru a odolnosť hotovej potlače. A práve všetky tieto a ďalšie vlastnosti sú závislé od toho, ktorý spôsob potlače textilu alebo odevov si vyberiete.

Každá metóda tlače má viacero spôsobov aplikácie a výhod.

​Jednoduchá výroba tričiek sieťotlačou

Sieťotlač je jednou z najpopulárnejších metód potlače a je to najpoužívanejšia metóda kvalitnej potlače tričiek. Je to proces, ktorý zahŕňa pretláčanie atramentu cez tkanú sieťovú šablónu na látku. Šablónový otvor vytvára priestor, cez ktorý sa atrament dostane na vytvorenie dizajnu. Atrament je potom tlačený cez sieťku, ťahaný plniacou čepeľou alebo stierkou. Keď sa čepeľ vytiahne, atrament sa pretlačí cez sieťku na odev.

Sieťotlač je výhodná pre väčšie objemy, dlhotrvajúcu a kvalitnú tlač a môže sa pri nej použiť viacero atramentov. Vďaka zloženiu a hrúbke atramentov používaných pri sieťotlači znesú návrhy umiestnené touto metódou oveľa väčšiu záťaž ako iné, čo znamená, že aj moderný batoh s originálnou potlačou vám dlho vydrží bez ohľadu na to, na aké účely a kde ho najčastejšie používate.

​Potlač s prenosom tepla

Vo všeobecnosti sa pre menšie motívy najčastejšie používa metóda prenosu tepla. Potrebujete k tomu tlačiareň - teplonosný stroj a papier s potlačou motívu. Je to veľmi jednoduchá metóda, takže veľa výrobcov odevov, ktorí potrebujú niečo potlačiť, má vo svojom vybavení špeciálne zariadenie na prenos tepla, ktorým je najčastejšie termolis.

Touto metódou sa dá zdobiť nielen textil, ale aj rôzne iné predmety ako napríklad hrnčeky, čiapky, puzdra na mobil a iné podobné.

Nech už sa rozhodnete pre ktorúkoľvek metódu, zvážte pri jej výbere aj výsledný efekt, od ktorého môže v konečnom dôsledku závisieť aj váš úspech a efekt reklamy, ak využívate potlač textilu v marketingu.  

Publikované: 31. 01. 2023

Kategória: Zaujímavosti a tipy

Autor: Alena Turečková