Automobilka Tesla mení automobilový priemysel

Staršia generácia si pod označením Tesla určite spomenúť na značku, ktorá bola dominujúci v segmente elektrospotrebičov. V dnešnej dobe je však slovo Tesla spájané s niečím úplne iným. Aj keď elektriny sa to tiež týka. Známym pojmom je Tesla Inc., predtým Tesla Motors, čo je americká spoločnosť, ktorá sa preslávila a stále sa proslavuje ako úplne unikátne výrobca elektromobilov. Hlavné jedinečnosťou jej modelov je to, že sú dizajnový úplne unikátne a s ohľadom na dojazd patrí medzi skutočnou špičku v porovnaní s konkurenciou.

Tesla má aj širší záber

Aj keď väčšina ľudí pozná spoločnosť Tesla hlavne ako producenta automobilov, tak musíme povedať, že záber jej podnikania je podstatne väčšia. Medzi ďalšie zameranie tejto značky patrí napríklad predaja domácich úložísk elektrickej energie, rovnako ako nesmie chýbať napríklad ani komerčné úložisko energie Powerpack, či zaujímavé strešné tašky. Ako je teda z opisu jasne charakteristické, všetko s elektrinou stále súvisí. Ide o pomerne mladú firmu.

Celkom mladá firma

Zaujímavé na spoločnosti Tesla je rozhodne aj to, že ju môžeme zaradiť skôr do skupiny mladších spoločností. Ak máme byť konkrétny, tak vznikla až v roku 2013. Spoločne ju založilo hneď päť ľudí, ale ak sa aktuálne hovorí o hlavnej a kľúčové, a tiež reprezentatívne osobnosti danej firmy, tak to nie je nikto iný, než Elon Musk. Ak sa pozrieme aj na dôvod názvu, ktorý bol zvolený, je to vcelku pochopiteľné. Inšpiráciou bol elektroinžinier Nikola Tesla.

Aké modely automobilov patrí do portfólia značky?

Konkrétne okrajové produkty sme už charakterizovali. Pozrime sa preto na tie hlavné. Tými sú automobily. Tie majú pomerne jednoduchá označenie, a to ako Tesla Model S, Model X a najnovšie Model 3. Úplne unikátny novinkou je potom aj predstavený kamión na elektrinu, ktorý by mal podľa samotnej spoločnosti znamenať veľký prielom v preprave nákladu.

Publikované: 25. 12. 2017

Kategória: Marketing

Autor: Alena Turečková