Supermarkety Lidl

Spoločnosť Lidl je vo svojej podstate obchodnou značkou predajní potravín, ktoré vlastní nemecká spoločnosť Lidl & Schwarz-Gruppe. Tá je okrem iného majiteľom aj ďalšieho známeho reťazca, ktorým je Kaufland. Aj keď u nás je Lidl považovaný skôr za menšie reťazec, tak pri pohľade na celosvetovej štatistiky je treba povedať, že celkovo na svete existuje na 10 000 jednotlivých predajní. A to ako v rámci Európy, tak aj v rámci USA, kam spoločnosť expandovala.

Od roku 1930

Rokom, kedy obchodná značka Lidl vznikla, bol 1930. To ešte s úplne odlišným zameraním, ako je tomu teraz. Síce sa už v tom čase išlo o obchod primárne s potravinami a iným doplnkovým sortimentom, ale ten nebol ponúkaný koncovým zákazníkom. Vo svojom počiatku bola firma Lidl veľkoobchodom. Až neskôr došlo k razantné zmene, otvorenie ďalších predajní a snahe zacieliť na koncového zákazníka. To sa očividne podarilo, pretože predajne sú nielen po celej Európe aj v zámorí, ale značka Lidl aktuálne patrí medzi Top 10 na nemeckom trhu.

V Českej republike Lidl prvýkrát otvoril v roku 2003

Pokiaľ ide o Českú republiku, tu Lidl otvoril svoju prvú predajňu podstatne neskôr. Bolo tomu až v roku 2003. Nešlo však o jednu jedinú, pretože počas tohto roka sa ich otvorilo hneď 14. V nasledujúcich rokoch počet predajní rapídne stúpal a už o 4 roky neskôr ich bolo 160. V súčasnej dobe počet predajní stopercentne presahuje hranicu 230 miest, kde môžu zákazníci nakúpiť.

Značka modernizuje

Lidl na prvý pohľad vyzerá ako obyčajná značka, čo sa snažia zmeniť. Aj preto jednotlivé predajne postupne prechádzajú modernizáciou. A to ako s ohľadom na širšie uličky, tak s ohľadom na väčšie ponuku, alebo príjemnejšie vnútorné priestory. Tiež sa zmenil slogan firmy. Lidl je lacný bol nahradený sloganom Lidl - správna voľba. Týmto chce spoločnosť poukázať hlavne na to, že neponúka len nízke ceny, ale aj kvalitu. To potvrdila aj rad nezávislých testov rôznych produktov.

Publikované: 01. 01. 2018

Kategória: Práca

Autor: Alena Turečková